Tuesday 6 December 2022

මගේ වග තුග (මගේ වත ගොත) - 7 කොටස

 2012 ඇරඹි නව වසරේ සිට 2018 ඔක්තෝබර් 21 දක්වා

මේ කාලය තුල වග තුග කීමට අවශ්‍ය වුනත් පසුගිය කාලය තුල මුහුණ දුන් අභියෝග හමුවේ ඒ සඳහා කාලය නැති විය. 2018 ඔක්තෝබර් 21 දින සිට 2022 ඔක්තෝබර් 21 දින නැවත රටින් පිට වන තුරු මුහුණ දුන් අභියෝග හා ඉන් උගත් පාඩම් ගත් කල, මේ බ්ලොගය පවත්වාගෙන යන්නේ මා විසින් මට ම හදාගත් නීති රීති රැකීම සඳහා පමණි. මගේ බ්ලොග් ලිපි කියවපු උන් හා පසුව මුහුණුපොත හා යූ ටියුබ් හරහා මුණ ගැසුණු හැම එකාම එකිනෙකාට උරුම අන්තයට ගිය උන් වීම නිසා මගේ සොයාගැනීම් ප්‍රායෝගිකව තහවුරු කිරීමට ප්‍රයෝජනවත් විය. ජීවිත කාලය පුරාම කඳුබඩයන් මුහුණ දෙන ප්‍රශ්ණවල බැරෑරුම් ස්වරූපයට මුහුණ දීම තව තවත් දිගු විය. සිංහලයන් හඳුනා ගැනීමට කල internet භාවිතය කොතරම් නිශ්ඵල ද කියනවා නම්, අන්තිමට උත්සාහය අත හැරියේ කැලෑ සතුන් ළඟ උන්ට වඩා සිංහල උරුමයන් සතු බව පසක් වූ නිසා ය.

Facebook භාවිතය ලමයින් සඳහා ය යන මතය දැරූ මම internet හරහා එයට එකතු වුනෙමි. සිංහලයන් හමු වේ යන අදහසින් බොහෝ ක්‍රියාවන් ඇරඹුවෙමි. ඒ අතරේ විවිධාකාර චරිත හමු වුනා. තමන් සිංහල හෝ සිංහල බෞද්ධ කියාගෙන මා සමඟ වාදයට ආ බුකියේ අයිතිකාරයන් බොහෝ විය. ඒ අතරේ සිටි සකර්බගර් ගේ ඩෙපියුටි මා බුකියෙන් පන්නන බවට තර්.ජන කලේ මුල් දිනයේ ය. ඔහුගේ ගජ මිතුරා නිසා බුද්ධාගම ගැන දැරූ මතයට ප්‍රතිචාර ලෙස එය සිදු විය. මා බුකියට ඇදගෙන ආ ගජමිතුරා පසුව මගේ ඩෙපියුටි ලෙස තමන් හදා ගත් ඇන්දීම තුලින් මට සමීප වූ අයට බලපෑම් දැඩිව එල්ල කලේය. මට සමීප වීම හෝ ඈත්වීම කිසිදු වෙනසක් නැතිව භාර ගතිමි. මා පන්නන බව කී බුකි අධිපති තමන් සිංහල බෞදධ ගොවිගම යයි කියා පටන් ගත් කතාව කෙළවර වූයේ සිංහල කියා ජාතියක් නැති බවත්, ගෝතම කියන්නේ ගවයන්ට නායකයා බවත් පැවසීමෙනි.

මේ කාලය තුල උත්සාහ කලේ සිංහලයන් සොයා ගෙන රැකීමට අවශ‍්‍ය පියවර ගැනීමටයි. එසේම දුරස් වීම නිසා පුද්ගලයන්ගේ ස්වරූපය නොදැක ගණුදෙණු කිරීම තුලින් තාරික උරුමය නැතුව අවතාරික උරුමය ප්‍රදර්.ශණය කල ග්‍රාහකයන් සියලු දෙනා ම සිංහලයන් ලෙස තමන් හඳුන්වා ගත්ත ද, ඒ එකෙක්වත් සිංහලකම උරුම කරගත් උන් නොවීම විමතිය ජනනය කලා. එනම් පෙර උපතින් කිසි දා සිංහලයකු වී නැති බව තහවුරු වීමයි. මොවුන් තනිකරම සිංහලයන් ලෙස තමන් හඳුන්වා ගත්තෙ උපන් පරිසරයේ බලපෑම මත මිස සිංහල ජීවන රටාව අනුගමණය කිරීමට ගත් උත්සාහයක ඵලයක් නිසා නොවේ. උන් කොතරම් අමන ද කියනවා නම්, තමන් සතු පරස්පර උරුමයන් සියල්ල ම උන්ට සිංහල උරුමයන් ය. ඒ නිසාම, උන් තම විවිධත්වය තුල එකිනෙකා ගැටුනේ පිස්සු බල්ලන් සේ ය.

මා සතු අවතාරික ස්වරෑපය සිතැඟි සේ වෙනස් කල හැකි නිසා, එතුලින් ඔවුන් ගේ අවතාරික උරුමයට සම කල විට දුටුවේ ඔවුන් තුල කිසිදු සිංහල උරුමයක් නැති බවයි. සිංහල උරුමය යනු තිරිසනෙකු අභිබවා ගොස් දෙවියන්ට සමීප උරුමයන් තමන් සතු කර ගැනීමයි. මෙය දෙමව්පියන්ටවත් තමන්ටවත් ගොඩ නගා ගත හැකි දෙයක් නොවේ. අනිවාර්‍යයෙන්ම පරමතාරික බලය තුලින් ගොඩ නැගෙන උරුමයකි. මා සමඟ සමීපව වැඩ කර මගේ කැමැත්තට අනුව යන දරුවන්ට හිමි වන දෙයකි. මගෙන් බාහිරව එය ලබාගත නොහැකි බව මට ප්‍රත්‍යක්‍ෂ වූයේ ඒ වෙනස තුලිනි. දරුවන්ගේ උරුමය ගොඩ නැගෙන්නේ දෙමව්පිය පහසෙන් යැපෙන පරිසරයෙනි. එය ඉතාමත් තාවකාළික වෙනසකි. එහෙත් සිංහල උරුමය එසේ නොව ස්ථීර එකක් බව මා වටා රොක්වූ සමහරුන්ගේ පෙර උරුමය තුලින් දුටිමි. බොහෝ විට සිංහලයන් වීමට පෙර කඳුබඩයන් ලෙස ලැබුනු දෙයකි. ඔවුන් හරි මග නොයෑමේ ඵලයකි.

මට සමීප වූවන් තුලින් දුටුවේ, සමහරුන් ගත් විට, සමීපව සිට මගදි හැලුන උන්ද සිටින බවයි. හිරු යුගයෙන් තවත් හිරු යුගයකට යන විටත්, එක හිරරු යුගයක් තුල හතරට බෙදී එන අතුරු යුග හතර අවසානයේ ද යන මග පරික්‍ෂාවේදී ද මෙලෙස ඉවත් කරන්නෙ යා යුතු මගෙන් බැහැර වන උන් ය. ම්ලේච්ඡ තිරිසනුන් ලෙස අරඹා යන ගමනේ මෙවැනි කඩ ඉම් බොහෝ ය. එසේම දඬුවම් ලබපු උන් නැවත සලකා බැලීමට ළඟට ඒමක් දුටිමි. ඒත් සමහර උන් ලෝ දියේ ගිල්ලා මැකීම හැර වෙන මගක් නොදුටුවෙමි.

මම ඇමතුවේ සිංහලයන්ට පමණයි. ඒත් අන්තර්.ජාලෙ හරහා සම්බන්ධ වූ එකෙක් ළඟවත් මම හොයන සිංහල ගති නොදුටුවෙමි. මොවුන් සිංහල යයි හඳුන්වාගන්නේ ඇයි කියන එක විපරිතයකි. එසේ යයි කීමට ඇති එකම ශාක්‍ෂිය ඉංග්‍රීසීන් හඳුන්වා දුන් උප්පැන්නය පමණි. අවතාරික උරුමය තුල දුටුවේ ශ්‍රී ලාංකික ලෙස හඳුන්වාගන්නා සංක්‍රමණිකයන් පෙන්වන ලකුණු ය. කිසිදු පැකිලීමක් නැතුව තමන් සිංහල යයි හඳුන්වාගන්නේ සිංහලයන් ගැන කිසිදු අවබෝධයක් නැති බැලයන් වීම තුල කෙතරම් බොරුව ඉහලට ගොස් ඇතිදැයි හෙළි විය. සිංහලකම පිළිබිඹු කරන භාෂාව, සිරිත් විරිත්, හැසිරම් රටාව, ජීවන රටාව වැනි වටිනා අංග කිසිවක් නැති උන් කිසිදු ප්‍රමාදයකින් තොරව තමන් සිංහල යයි කීම අදහාගත නොහැකි හැසිරීමකි. මම ඔවුන් සමඟ කල කතාබහ ගත් විට, එකෙක්වත් වචනය ගොඩ නැගෙන ශබ්දයට එහා ගොස් අරුත දුටු බවක් නොදුටුවෙමි. ඉවසීමේ සීමාව පැන මගේ ඩෙපියුටි වෙන්න දඟලපු එකා ඈත් කල විට විරසක වී කල කතා එය සනාථ කලා. මම කියපු දේවල් ගැන දැක් වූ ආකල්පය ගත් කල, උන් දන්න ආකාරයට පොත පතින් ගත් දෑ ලෙස සිතන බව හැඟිනි. මම කොතරම් හෑල්ලු වී දැයි කියනවා නම්, එවැන්නන් ඉදිරිපත් වේ යයි දැන ඇරඹුවා නම් මම කියපු කිසිම දෙයක් නොකියමි. එනම් මේ බ්ලොගය ද නැත. මට පෙර දැනුම මත තීරණ ගැනීම නොවන පසුබිමක එය එසේ නොවීමත් මම හදා ගන්නා නීති රීති පවත්වාගෙන යන නිසාත්  පටන් ගත් දෙයක් තනිවම හෝ අවසානය තෙක් ඇදගෙන යන නිසා අතහැරයාමක් නොවින.

අන්තර්.ජාලය හරහා මුණ ගැසුනේ උගතුන් බුද්ධිමතුන් යයි සිතන සුවිශේෂ පිරිසකි. තමන් දන්නා බව පෙන්වමින් දැක් වූ අදහස් සියල්ල ඒ ආකාරයෙන් ම ඉංග්‍රීසින්ගෙන් අසා ඇති මට, කෙසේ මේ අදහස් ඔවුන්ගේ වූයේදැයි පැහැදිළි නොවීම අරුමයක් නොවේ. මොවුන් අවලමුන් ලෙස මම දුටුවෙමි. මෙය නොතේරෙන සිංහල වෙස් ගත් අමනුෂ්‍යයන් අසභ‍්‍ය වචනයක් ලෙස දුටුවද එය අරුත් බර යෙදුමකි. අපේ සැබෑ ස්වරූපය කියන වදනකි. අව+ලමුන් යනු සැඟවුනු හෝ නොපෙනෙන ලමුන් යයි කිව හැක. අව+තාරය වැනි අකුරු භාවිතයකි. එනම් ලමයින් සිටින හැසිරීම වෙනස් නොවූ එකෙකි. අපේ ජීවිත ඇරඹෙන්නෙ ලමයින් ලෙස ය. මේ අවදියේ, දෙමව්පියන්ගෙන් යැපෙන, ඇසෙන දකින දේ එලෙසම අනුකරණය කරන, සමීප අයගේ බසට නැමෙන, ඔවුන්ගෙ හැසිරීම තමන්ගේ කරගත්, තමන්ට කියා අනන්‍යතාවයක් නැති කොටසකි. සැබෑ තත්ව යටතේ වැඩීම සමඟ තමන්ටම ආවේනික චරිතය බවට පත්වේ. එහෙත් වැඩීම සමඟ, කාලය සමඟ, එසේ හැසිරෙන ආකාරය වෙනස් නොවී ශරීරය පමණක් සැකසේ නම් ඒ අවලමුන් ය. මොවුන් උපතේ සිට විපත දක්වා එකම ආකාරයෙන් හැසිරින්නේ තමන්ට කියා ආවේනික ගති පැවතුම් ගොඩ නගා ගැනීමට උත්සාහ නොකිරීම නිසා ය. සැබැවින්ම කුඩා ලමයින් සේ හැසිරීම නිසා එකම දේ නැවත නැවත කීමට සිදුවිය. කියපු දේ මතක නැතිව නැවත ඇසීම වදයක් විය. මම ද ඔවුන් සේ කාගෙන් හෝ අසාගත්, පොත පතින් උපුටාගත් අයෙකු ලෙස දැකීම ලැජ්ජාවකි. මම කොතරම් හෑල්ලු වූවා ද කියනවා නම් කතා නොකර සිටින තැනට ඈත් කලෙමි. මගේ ඩෙපියුටි වූ අවලමයා තරම් එකම දේ නැවත නැවත ඇසුවෙකු නැත.

උගතුන් බුද්ධිමතුන් සොයා ගියේ මගේ කාර්‍ය්‍යන්ට යෙදවීමටය. එක කට කටවල් දහසක් කිරීමට ගොස්, අන්තිමට අවලමුන් රැසකට සුරංඟනා කතා කියමින් ගතකල කාලය නිෂ්ඵල විය. අවසානයේ මම ද කෙප්ප කෙලින අහිගුන්ටික නඩේ සාමාජිකයකු වීමි. හැම එකාම බොරැවෙන් ජීවත්වෙන තැන, ඇත්ත කී මම ද උන්ට තවත් බොරුකාරයෙක් වීමි. පරම්පරාවෙන් බොරුව උරුම වූවන්ට ඇත්ත ලෙස පේන්නෙ ද බොරුව පමණක් බව පසක් විය.

කඳුබඩයකුගේ ජීවිතයට මගේ ජීවිතය දරාගත නොහැකි දුක් පීඩා ගහන වූ වේදනාකාරී ජීවිතයක් වුව ද, වසර තිස්දහසක අනුයුග කාල පරාසයක වූ වෙනස් කම් එක ජීවිත කාලයක විඳ, ඉන් ලබන සැසඳීම හරහා ඊ ළඟ හිරු යුගය ගොඩ නැගීම මෙන්ම, මට ඇති දරාගැනීමේ ශක්තියත් පිළිබිඹු කරන බව කිව යුතු ය. මේ අත්දැකීම් සියල්ල තුලින් දුටුවේ තේරිම් මත යන ගමනේ අනාගත ඵලය තීරණය කරන්නේ ද මා විසින් තාර හා අවතාර ගත කර ඇති අමනුෂ්‍යන් කරුමය ලෙස දකින හිරුකමේ අංග බව තහවුරු කරන බවයි. ඒ සඳහා මගේම තාරය යෙදීමත් ඒ තුලින් ලබන අත්දැකීමත් තුල අනන්‍ය වූ පරික්‍ෂාවක් වීම ය. අවට සමාජය තුල ඒ තේරීම් කරපු උන්ගේ අවසානය මට නොවීම තුල තහවුරු වූයේ, මා පවතින රටාවට පිටින් ක්‍රියාත්මක වන බවයි. එසේ නොවේ නම් මම බොහෝ වරක් විනාශ විය යුතු ය. මා මුණ ගැසුනු උන්ට සැබෑ ජීවිතයේ උරුම වූ ඵලයන් තුල තේරිම් මත යන ගමනේ අනාගත ඵලය තුලින් විය යුතු දේ වන බව දුටිමි. මේ යුගයට වැදගත් වන හිඟනකම අවසාන වන්නේ කුසගින්නෙන් දැවී ලබන මරණය බව පැවසිය යුතු ය. ඒ පසුපස සක්‍රීයව ක්‍රියාත්මක වන කොටසක් ඇති බවත්, ගනයන් වැනි මෝඩයන් පවසන ඉබේ සිදුවන දෙයක් නොවන බව දත යුතුයි. එසේ නොවී නම් ඵලය මට ද එලෙසම උරුම විය යුතු ය.

මේ කාලය තුල මට මුණ ගැසුනු හැම එකාම බියක් සැකක් නැතිව තම මතය කීවේ අන්තර්.ජාලයේ සැඟවී එසේ හැසිරිය හැකි බැවිනි. එය මහඟු අවස්ථාවකි. මේ නිසා මම අළුත් කතාවක් හැදුවෙමි. එනම් "යමක් දන්නේ එය කරපු එකා පමණි. කරපු දේ දැකපු උන් දන්නේ දැකපු දේ කීමට ය. කරපු කෙනා කී දේ අහපු උන් අහපු දේ කියති. මේ ගැන කිසිම දැනුමක් හිමි නොවූ උන් තම හිතට එන දේ කියති. උන් කියපු බොරුව දුටු අහපු හැම එකාම ඒ බොරුව ඒ ආකාරයෙන්ම වමාරති. ඌ බොරැ කාරයෙක් නම් ඊට තවත් බොරැ එකතු කර බොරු ගාලක් හදයි." ඇසූ එවැනි හොඳම ගෙතීම දියසේනයි.  සිංහලයන් ගැන අඹමල් රේණුවක තරම් දෙයක් නොදත් හිඟමනේ ආ ද්‍රවිඩ අහිගුන්ටික ගනයෙක් සිංහල උරුමය තම අභිමතයට අනුව විකෘති කොට ගෙතූ දියසේන ප්‍රබන්ධය අද අසිංහලයකු ලෙස පෙන්වන බොරැ පඹගාලක ගිලී ඇත. ඒ තුල බොරු සිංහලයන් කොටු වී හීන දකිති. මා වටා එකතු වූයේ ද උන්ගේ ම කොටසකි. උන් උගත් බුද්ධිමත් යයි අටවා ගත් දරහැව තුල මේ සියලු කෙප්ප තමන්ගේ යයි කීමට පසුබට නොවිනි. සුවිශේෂත්වය වූයේ මගෙන් මූලාශ්‍ර ඉල්ලීම ය. එනම් ඔවුන් මෙන් මමද කාගේ හෝ පොතකින් උපුටා කියන බවයි. ඉන් එහාට යමක් තේරුම් කරදීම නිශ්ඵල ය.

අරුමය වූයේ මට සමීප වූවන් කිසිවකු මා කී දේ තේරුම් නොගෙන ලංවීමයි. එය ඔවුන්ගේ හිස් බව පෙන්වපු එකකි. කිසි විටක මා දුන් දැනුම බදාගැනීම හෝ අන් අයට දීමට තරම් හේතු නොවී ය. එහෙත් තමන් දන්න බව පෙන්වීමට ඇසූ ගොන් ප්‍රශ්ණ බොහෝ ය. ඒ අතරේ, මම උන්ගේ කේන්දර බලන, උන්ගේ ගැලවීමට අනාවැකි කියන උන් ගේ ගජමිතුරෙකු වීමි. අවසාන ඵලය වූයේ උන් සියල්ලෝම ඈත් කිරීමයි. මම බලාපොරොත්තු වූ සහයෝගය කෙසේ වෙතත් උන්ගේ පෞද්ගළික ප්‍රශ්ණ විසඳන ආවතේව කාරයා වීම හිරිකිත ය. අන්දවපු මෝඩයන් සමඟ මොන කතා ද? එනයින් අන්තර්.ජාල වෑයම තනිකර ම නිශ්ඵල දෙයක් බව ප්‍රත්‍යක්‍ෂ වී බැහැර වීමි. උන් සමඟ යන ගමන ආඬි හත්දෙනා හදපු කැඳ හැලිය සිහි කරයි. තේරීමක් නොමැතිව යන මට ම ආවේනික ගමනේ තවත් මට අවශ්‍ය වන වෙනස්කම් මේ කාලය තුල හඳුනා ගත් බව කිව යුතු ය.

අන්තර්.ජාලය තුලින් හඳුනාගත් චරිත ද සුවිශේෂ ය. කොතරම් ද කියනවා නම්, සමීප වූ කිසිවකු මේ ලියන මොහොත තෙක් මගේ වැඩට සහායක් නොවීමයි. මොවුන් ද, මා වටා උපතින්, අධ්‍යාපනයෙන්, විවාහයෙන්, රැකියාවෙන්, ජීවත්වීම තුලින් සමීප වූවන් සේම බාධාවක් මිස සහනයක් නොවීම කෙතරම් අභියෝග රැසකට මා මුහුන දිය යුතු ද යන්න පැහැදිළි කරයි. චරිත සියල්ලම වැදගත් වුව ද, කාලය සීමිත නිසා සීමා කරමි. මගේ ඩෙපියුටි වූ කැලුමා වැන්නන් සමීපකර ගැනීම කොතරම් භයානක ද කියනවා නම්, කිසිවෙකුට මාව නියෝජනය කරන්නට ඉඩ නොදෙමි. මගේ නියෝජිත වීම මරණයයි. සම්පත් ගූගේ නමැති සක්කිලියා කොතරම් නීච ද කියනවා නම්, තමන් වටා එකතුවන අමනයන් ඇන්දවීමට ගල් පැලෙන බොරැ වුව කියන්නේ ය. මා ගැන කියපු දේවල් එළියට ආවේ කොතැනින්දැයි සෙවීමට බැරි තරම්‍ ය. කල්ප ගණන් බොරැව ජීවිතය කරගත් එවැනි කාලකන්නියන් සමාජ පිළිලයකි.  මුලිනුපුටා දැමිය යුතුයි. ඉතිරිය කිසිදු කමකට අයත් නොවන නිශ්ඵල චරිත බවට පත් වූවන් ය. සියල්ලම ගත් විට, තාරයක් ලැබුන ද කිසිදු ප්‍රයෝජනයක් ගත නොහැකි දුබල අමන සතුන් බිහි කරන අවතාරික උරුම ඇති උන් බව තහවුරු විය. ඒ අතරේ සිංහල උරුමය ඇති උන් සිටියා නම් අද වන විට කල යුතු සියල්ල අරඹා හමාර ය.

අත් දුටු සියල්ල තුල, යා යුතු මග අඩාල කල හේතු සොයා ගැනීමත් ඊට නිසි පිළියම් යෙදීමත් මගේ කාරිය වන්නේ ය. සියල්ලන්ට ම යා යුතු මග යාමට අවශ්‍ය පරිසරය ගොඩ නැගිය යුතුයි. ඊ ළඟ කොටසේ, මා උඩු යටිකුරු කල, ජීවිතය ආරම්භයේ සිට ගොඩ නැගුනු බැඳීම් සිඳ බිඳ ලූ වසර හතරක කාලය ගැන ලියමි. ඒ 2018 ඔක්තෝබර් 21 සිට 2022 ඔක්තෝබර් 21 දක්වා ශ්‍රී ලංකාවේ ජීවත් වී ලැබූ අත් දැකීමයි. කාලය නිමා වී යාමට පෙර කල යුතු දෑ බොහෝය. බුධකමෙන් උත්තර නැති තැන කුජකමෙන් විසඳුම් ලැබෙන කාලයට පෙර කිවයුතු යයි සිතමි.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.