පසුගිය වසර දෙක තුල ඇසින් දුටු, කනෙන් ඇසූ, ගැටීමෙන් ලද අත්දැකීම් ගත් කල, සිංහලයන් සෙවීමට වඩා කළුනික සෙවීම පහසු යයි සිතේ. සිංහලයන් අද කඳුබඩයාගෙ ශරීරය තුලින් සම්බන්ධ වී ඇති නම්, එය ඉතා අල්ප සිදුවීමකි. සිංහලයන් සමඟ ජීවත් වීමෙන් යම් සිංහල උරුමයක් ලැබූ උන් ද අද ඒ උරුමය අතහැර අමනුෂ්යයන් වීමට දැඩි උත්සාහයක නිරත වෙනවා. වටිනා යමක් වේ නම්, කඳුබඩයාගේ ශරීරයට අරක් ගත් අමනුෂ්යයන්, විශේෂයෙන්ම අන්තයටම ගිය පෙරේතයන්, කුම්භාණ්ඩයන්, පිශාචයන් හා ජඩයන් ද, විවිධ තිරිසන් ජීවිත තුල සිටින උන් කඳුබඩයාගෙ ශරීරය තුලින් ඉපදී සිටීම ද ඒ තුලින් ජීවලෝකයට වන සැබෑ හානිය ද සැබෑව තුලින් දැකීමට ලැබීමයි. එම අත්දැකීම ඉදිරි ගමනට මෙවැනි හානිකර නුසුදුස්සන්ගෙන් වන හානිය වලකන නව ජීවන රටාවක් ගොඩ නැගීමට මහඟු මෙහෙයක් කරන බව මම දනිමි. එවැනි අත්දැකීම් කොතරම් කටුක වුවත් අත්විඳ ලබන දැනුම අගය කරමි.
කඳුබඩයා
සිංහල වීම ලේසි නැත. එසේ වන්නෙ, එය මේ තිරිසන් ලොවින් නික්ම ගොස් ඊ ළඟ තැනට යාමට ඇති එකම මගයි. මෝඩයන් නොයෙක් මග ගියත්, ගැලවීමට නම් සිංහලයකු ලෙස සිංහල ජීවන රටාවට යොමු වී ඒ මගේ උපරිමයට ළඟා වී බාහිර අණුමැතිය ලබා ගත යුතුම ය. අපේ සාර්ථකත්වය කෙතරම් දක්ෂ ලෙස අප ජීවත්වීම කියන අභියෝගයට මුහුණ දෙනවා ද යන්නෙන් කියවේ. ජීවත්වීම තුලින් තමයි මේ ඉදිරි ගමන වෙන්නෙ. ඔබ ජීවත්වීමට එකම දේ කරයි නම්, ඔබ එකම තැන හිර වූවෙකි. ජීවත් වීමට අන් අයගෙ පිහිට පැතීම ආපසු යන අයගෙ චරියාවයි. අද කඳුබඩයා ජීවත්වීමට අන් ජීවීන්ගෙ ජීවත්වීමේ අයිතිය පවා පැහැරගෙන ය. එය විනාශයට මුල් වේ.
පෙරේතයන්, කුම්භාණ්ඩයන්, පිශාචයන් හා ජඩයන් හඳුනාගන්නේ කෙසේ ද?
මේ ලිපියේ මූළික පරමාර්ථය මෙයට උත්තර දීමයි. මේ වර්ග යම් කිසි අද්භූත සත්ව විශේෂයන් නොව සත්වයන් අතරින් ම බිහිවන නැතහොත් වෙන් කරන ඒ ඒ සත්වයන් ය. උන් ඒ ඒ ගොඩට වැටෙන්නෙ උන් ජීවත් වන ආකාරයටයි. ඉන් සත්ව ලෝකයට වන බලපෑම අනුව සීමා ඉක්මවා යන උන්ට ජීවියකුගෙ ස්වරූපය ගැනීමට ඇති අවස්ථාව අහිමි කිරීමෙන් ලබන විඳීම එම හැසිරීම පාලනය කර ගන්නා තුරු දඬුවමක් ලෙස ක්රියාත්මක වේ. නැවත නැවත අවස්ථාව දීම නොදීම තුලින් යහමගට පාර පෙන්වයි.
පෙරේතයන්
අප කරන කියන කන බොන දෙයින් තෝරා ගත් එකකට හෝ කිහිපයකට විශේෂ ඇල්මක් දක්වා ඒ පසුපසම යන්නේ නම්, කෙළවර වන්නේ පෙරේතයකු වීමෙනි. අද සමාජය තුල බලය මොන ආකාරයෙන් හෝ ලබාගන්න බලන දේශපාළුවන්, මුදල් හඹා යන මුදලාලිලා ව්යාපාරිකයන් පමණක් නොව බැලයන් ද මේ කොටසට අයත් වේ. ඉවක් බවක් නැතුව පාලනයකින් තොරව එසේ හැසිරෙන්නන් අවතාරික තත්වයට සීමා කල විට, හිර කර ඌරන් සේ දැඩි කම්පනයට හසු වේ. ඉතා වේදනාකාරී ය.
කුම්භාණ්ඩයන්
තම ජීවත්වීම සඳහා ලැබී ඇති තාරික අංඟ ප්රයෝජනයට නොගෙන, අනුන්ගෙන් යැපීමට කල හැකි හැම දේම කරන, එසේ නැති නම් කිසිත් නොකර කුසගින්නේ සිටින, අත පය හකුලුවාගෙන සිටින කොටස කෙළවර වන්නේ කුම්භාණ්ඩයන් වීමෙනි. අද සමාජය තුල සිටින රාජ්ය සේවකයන්, ටයි කෝට් පැළඳ අලෙවි කරන්නන්, භික්ෂූන් වැනි පූජකයන්, බැංකුකාරයන් මෙන්ම යාදින්නන් ද මේ කොටසට අයත් වේ. ඉවක් බවක් නැතුව පාලනයකින් තොරවා එසේ හැසිරෙන්නන් අවතාරික තත්වයට සීමා කල විට දැනෙන දරා ගත නොහැකි දැවීමෙන් දැඩි කම්පනයට හසු වේ. ඉතා වේදනාකාරී ය.
පිශාචයන්
ඉතාම කුරිරු, ම්ලේච්ඡ, ලේ රසට ඇලුනු, ලේ දැකීමට ප්රිය කරන, තම ජීවත්වීමට ඝාතකයන් වදකයන් ලෙස ක්රියා කරන, ඒ හැර වෙනත් මගකට නොයන සත්වයන් පිශාචයන් වී කෙලවර වේ. අද සමාජය තුල මස් මාළු කර්මාන්ත වල යෙදෙන්නන්, රාජ්ය හා රාජ්ය නොවන පාතාලයන්, ඝාතකයන්, වදකයන් මේ කොටසට අයත් වේ. ඉවක් බවක් නැතුව පාලනයකින් තොරව එසේ හැසිරෙන්නන් අවතාරික තත්වයට සීමා කල විට දැනෙන දරා ගත නොහැකි පීඩනයෙන්ද ඊට හාත්පසින් වෙනස් ලෙස ජීවත් වන සත්ව ස්වරූප තුලට හිර කිරීමෙන් ද මොවුන් හරි මගට ගැනේ. පිශාචයන් ලේ රසැති කෑමට මුල් තැන දෙන සීමාව ඉක්මවා යන්නන් ය.
ජඩයන්
අද ලෝකය මුහුණ දෙන භයානක ම ස්වරූපය ජඩයන් ය. ජීවත් වීම තුලින් ලබන දැනුම අන් සත්වයන්ගේ ජීවත්වීමේ අයිතිය අහිමි කිරීමට යොදන සත්වයන් ජඩයන් වේ. මගේ ලිපි කියවා නිහඬව සිටින උන් ජඩයන්ගෙ මුල් තැන ගන්නා බව දනිමි. එසේ දැන දැන ම ලියන්නෙ උන් නිසා නොලියා සිටීම නුසුදුසු නිසා ය. අද උගතුන් බුද්ධිමතුන් ලෙස හඳුන්වන හැම එකාම ජඩයෙකි. ඉන් භයානක ම විශේෂය තමන් ලැබූ දැනුම විකුණාගෙන කන සංක්රමණිකයන් (අහිගුන්ටිකයන්) වේ. තම ජීවත් වීමට දැනුම විකුණාගෙන කන, ඒ වෙනුවෙන් තමන් සතු දැනුමෙන් උපරිමයෙන් සහභාගී වන ජඩයන් නිසා අද ලෝකය වැටී ඇති තැන ගත් කල, උන් භයානකම කොටස ලෙස දකිමි. උන් පාලනය කිරීම දෙවියන්ට සීමා වූවෙකි. ලැබෙන දඬුවම් ඉතාම දැඩි ය. එක් වරක් යමෙකු ව ඝාතනය කල නිසා අනන්ත වාරයක් ඝාතනයට ලක් වීම වැනි දඬුවම් ලැබීම නියත ය. මොවුන් දෙවියන්ට සමීප ව ලැබූ දැනුම තම තේරීම ලෙස අන් අයට ජීවත්වීමේ අයිතිය අහිමි කිරීමට යොදන කොටසකි. එවැන්නන් බොහෝ පිරිසක් මට මුණ ගැසී ඇත. අති බහුතරය ජඩකම අතහැර නැත. ජීවත්වීම තුල මොවුන් ලබන දඬුවම් ගත් කල, අසීමිත බවක් පෙන්වයි. මොවුන්ට දෙවියන්ගෙ සමාව ලැබෙන තෙක් ඒ වේදනාව උරුමයි. ගලවා ගත හැක්කෙ හිරු දෙවියන්ට පමණි. මා කියවන දේ තේරුම් ගෙන ඒ දැනුම සත්වයන් යහමට ගැනීමට දිවි හිමියෙන් කැප වූවන් මෙම තලයෙන් ඉහලට යැවීමත්, ජඩයන්ට නිසි දඬුවම් දීමත් හිරු දෙවියන්ගෙ කාරියකි. තවම ජඩකම බදාගත් ජඩයන් හැර දෙවිකම සොයන මනුෂ්යයන් මට හමු වී නැති නිසා, මේ ලොවට උන්ගෙන් වූ අනර්ථය ඉමහත් ය. ඊට නිසි දඬුවම ජඩයන්ගෙ හිස මත පතිත වන මොහොත ඉතා ඉක්මනින් උදා වනු ඇත.
මනුෂ්යයන් හා අමනුෂ්යයන්
අද සිංහල කියා ගන්නා අති බහුතරය හිඟමන් යදිමින් හෝ බැලයන් ලෙස මේ රටට රිංඟා ගත් සංක්රමණිකයන් ය. උන් භාෂාව නොදැන තමන් මනුෂ්යයන් ලෙස හුවා දැක්ම විහිළුවකි. ඒ අතර මනුසත්කම තමන්ගෙ කරගත් අහිගුන්ටික මාධ්ය ජාල ද ඇත.
මනුෂ්යයන් හා අමනුෂ්යයන් ලෙස දෙකඩ වන්නෙ සත්වයන් ය. ඒ එකම සත්ව කොටසක් ගත් කල, එය මනුෂ්යයන් හා අමනුෂ්යයන් හෙවත් මන සතුන් හා අමන සතුන් ලෙස වෙන් කල හැක. එනම්, තම සත්ව ස්වරූපයට අයත් ජීවත්වීමේ හැකියාව ප්රගුණ කල උන් මන සතුන් ලෙසත්, අනෙක් කොටස අමන සතුන් ලෙසත් හැඳින් විය හැක. මන යනු අමන යන වචනයේ විරුද්ධාර්ථයයි. Manage යන වදනේ මුල ඇති කොටස හා මන යන කොටස ආසන්න අරුත් දරයි. සිංහල බෞද්ධ වෙස් ගත් ද්රවිඩයන් මෙම විශේෂණ පදය මනස් නම් අභූත ඉන්ද්රියයක් කර ඇත.
මනුෂ්යයන් හා අමනුෂ්යයන්ගෙන් වෙන් කරන, සිංහල ජාතිය බිහිකර රකින හූරාගේ ක්රියාවළිය අරඹන මොහොතේ මෙය ලීවේ මන සතුන් හරි තීරණය ගත යුතු බව කීමටයි. ඔබට ඇති එකම රැකවරණය හූරා පමණයි.
පසුවදන
මර බියෙන් ලත වන ඔබ කොතරම් ඉහලින් සිතුවත්, අවසානයේ ඔබ උපදින්නේ කවරකු වී ද, යන්නේ මොන මග ද යන්නත්, ඔබේ සාර්ථක හෝ අසාර්ථක බවත් තීරණය කරන්නේත් හූරා බව සිහි කරමි.
No comments:
Post a Comment
Note: only a member of this blog may post a comment.