Monday, 21 October 2013

ඉපදීම හා නැවත ඉපදීම - දෙවන කොටස

නැවත ඉපදීම හා නැවත නැවත ඉපදීම

මෙම කොටසේ මාතෘකාව ගැන පැහැදිලි කිරීමක් අවශ්‍ය යයි සිතමි. ඉපදීම ගැන කලින් කතා කලෙමි. මෙහි දී, අප බලන්නෙ එසේ ඉපදුන කෙනෙකුට මරණයෙන් පසු නැවත එවැනි ම ඉපදීමක් තිබෙනවා ද යන්නයි. ඊට අමතරව යම් ජීවියෙක් නැවත උපදී නම්, එසේ උපදින්නේ එම ජීවී වර්ගයේ එකෙක් ලෙස ද නැද්ද යන වගත්, නැවත නැවත උපදිනවා නම්, මෙලෙස දිගටම උපදින්නේ එකම වර්ගයකට අයත් ජීවියකු ලෙස ද යන බව පසුව විමසමු. මෙහි දී දැනට පවතින මත ගැන ද සඳහන් කරන්නේ ඒ තුලින් තමන්ට ම තේරුම් ගත හැකි වීම උදෙසා ය. එසේම ඒ මත අරුත් දැක්වීමක් ද කරමි.

අද පවතින මතයන් ගත් විට පැරණි දැනුම, තම උරුමයත් සමඟ මිශ්‍ර වී අච්චාරු වී ඇත. අළුත් මත හා දැවටුනු පරණ දේ අතහැර පෙන්වීම තුලින්, විවිධ මත දරන්නන් තමන් දැරිය යුතු මතය ගැන යම් පැහැදිලි කිරීමක් ද කරමි. උදාහරණ ලෙස අද හින්දුකම මුල් වූ බෞද්ධාගම යයි කියන විශ්වාසයත්, යුදෙව්-ක්‍රිස්තියානි-මුස්ලිම් විශ්වාසයත්, නවීන විද්‍යාව ලෙස අධ්‍යාපනය තුලින් දෙන විශ්වාසයත් ගත් කල, ඒ සියල්ල ම සරල වූ නූතන මතවාදයන් මෙන්ම යම් ආකාරයක සමාන බවක් ද පෙන්වයි. මේ සියල්ල තුල "සිත" ලෙස කිසිවක් නැත. ඇත්තේ ගත පමණි. සමහර හින්දුකම මුල් වූ බෞද්ධාගම දරණ අය සිංහල බසින් "සිත" ලෙස හැඳීන්වීම සැබැවින් ම "සිතිවිළි" ලෙස ගත යුතු ය. එය පැහැදිලිව ම මෙසේ "ධර්මයේ" ඇත. "චෙතනාහං භික්ඛවේ කම්මං වදාමි චෙතයිත්වා කම්මං කරොති කායෙන වාචාය මනසා” යනු අංගුත්තර නිකාය චක්තනිපාත නිබ්බේධීත පරියාය සූත්‍රයෙහි කර්මය විස්තර කළ අන්දමයි. එයින් ප්‍රකාශ කොට ඇත්තේ චේතනාව කර්මය බවයි. චේතනා යනු සිතක් නොව චෛතසිකයකි...“චෙතයිත්වා කම්මං කරොති කායෙන වාචාය මනසා” යන්නෙන් විස්තර වන පරිදි එම සම්ප්‍රයුක්ත ධර්මයෙන් මෙහෙයවන ලදුව කයින් වචනයෙන් හෝ මනැසින් ක්‍රියා කරති.

  ඉහත කී මතවාද තුනම ශරීරය මත ම පදනම් වූ ඒවා ය. විසඳාලිය නොහැකි තැන, කාටවත් තේරුම් කිරීමට බැරි, පරිසරය තුලින් ග්‍රහණය නොවන පදනමක් යොදා බද්ධ කිරීමක් කරති. හින්දුකම මුල් වූ බෞද්ධාගම "කර්ම" විශ්වාසයද, යුදෙව්-ක්‍රිස්තියානි-මුස්ලිම් විශ්වාසය "සර්වබලධාරී දෙවියා" ද, නවීන විද්‍යාව ලෙස අධ්‍යාපනය තුලින් දෙන නවීන විද්‍යා විශ්වාසය "ස්වභාව ධර්මය" ද යොදා ගෙන, ඉපදීම වැනි අපහසු සංකීර්ණ දෑ වුව පහදති. මුල් විශ්වාස දෙක ගැන බොහෝ දේ කීව ද, අද ජනප්‍රිය වූ "ස්වභාව ධර්මය" ගැන යමක් කියමි. අතිසංකීර්ණ ජීවීන් බිහිකිරීමට සමත් "ස්වභාව ධර්මය", සරල දේ වන ඇඳක් පුටුවක් නොතැනීම අරුමයක් නොවේ ද?

නැවත ඉපදීමක් ගත් විට, නවීන විද්‍යාවට තවම එය මිථ්‍යාවකි.  යුදෙව්-ක්‍රිස්තියානි-මුස්ලිම් විශ්වාසය හා හින්දුකම මුල් වූ බෞද්ධාගම ගත් කල මෙය ආත්ම හා අනාත්ම යන ලෙස බෙදේ. සරලව කියනවා නම්, ඉපදුන ජීවයක් නැවත ඉපදීමට, ඉන් ශාරීරික කොටසක් යොදා ගන්නවා ද නැද්ද යන්නයි. එනම් දළුවක් වැනි යමකින් අළුත් ජීවයක් ඇරඹෙන සේ ශරීරයේ ආත්මය යන කොටස ඇත කතාවත්, එසේ නොවන බවත් මෙහි දී යොදා ගනී. මේ මත දෙකට ම මුල් වූයේ සිංහල දැනුම බවත්, සිත යනු කවරක් දැයි නොදැන අතරමං වූවක් බවත් කියයි.

හින්දුකම මුල් වූ බෞද්ධාගමට අනුව කර්මය (කර්ම ශක්තිය, කර්ම ධර්මතාවය) නැවත භවයක් ලැබීමට දායක වේ. කයෙන් වචනයෙන් සිතිවිලි තුලින් කර්මය බිහිවේ. මරණාසන්න මොහොතේ ඇතිවන සිතිවිල්ල මත කර්මය විසින් නැවත භවයක් ඇති කරයි. මේ භවය යනු සිංහල බසේ "බව" කියා බහුලව යෙදෙන, එහෙත් තනිවම අරුත් නොදෙන වචනයේ හින්දුකරණයක් ලෙස දිස් වේ. කම, කරන යන සිංහල වචන තුලින් කර්ම යන හින්දුකරණය වූ වචනය ද බිහිවීමක් පෙන්වයි. මෙම මතයට අනුව, අළුත් ජීවය බිහිවන්නේ එකතු වූ කර්මයේ ඵලයක් ලෙස ය. මරණාසන්න මොහොතේ ඇතිවන සිතිවිල්ල මොන ආකාරයේ භවයක්, උදාහරණ ලෙස මනුෂ්‍ය භවය, සුනඛ භවය, ගව භවය වැනි ගැලපෙන භවයක් තුල අළුත් ජීවයක් බිහි කරයි. කලින් ජීවිතයත්, අළුතින් බිහි වූ ජීවිතයත් අතර කිසිදු බැඳීමක් නැති අතර, ඇත්තේ කලින් ජීවියා තුන් දොරින් (කයින්, වචනින්, සිතිවිළි වලින්) ගොඩ නැගූ කර්ම එකතුව අළුත් ජීවීයාගේ බිහිවීමට හේතු වීම පමණි. මෙහි දී, මම කල කර්ම වලට විඳවන්නේ මම නොව, ඒ කර්ම තුලින් බිහි වූ අළුත් ජීවයක් බව කියවේ. මෙය කොතරම් පරිසරයට ගැලපේ ද යන්න සෙවීම ඔබට භාරයි. තුන් දොරින් (කයින්, වචනින්, සිතිවිළි වලින්) ගොඩ නැගූ කර්ම තුලින් අළුත් ජීවයක් බිහි වේ නම්, එම ලෝකය මෙතරම් සංකීර්ණ, එකිනෙකා මත යැපෙන, ඇති නැති වන, දිගට ම පවතින ජීව ලෝකයක් වීමට නම් ඉබේ පහලවීම වැනි මනස්ගාතයක් ද එකතු කල යුතුවේ. එහෙත් ඉබේ පහලවීම තුල කොතන කෙසේ වේ දැයි අනිශ්චිත නිසා, තවත් ව්‍යාකූල වීමක් වේ. මෙම ව්‍යාකූල මතය මෑත කල මනුෂ්‍යයන් හැසිරෙන ආකාරය මත ගෙතූ අගමුල පැටලුනු විශ්වාසයක් ලෙස මම බැහැර කරමි.

කලින් කොටසේ උපුටනයක සඳහන් "ප්‍රථමයෙන් බිහි වූයේ කර්මය ද? ජීවය ද?" යන ප්‍රශ්ණයට උත්තරය මෙතැන ඇත. එනම් කර්මයට පෙර ජීවය පැවතිය යුතු වීම ය. ජීවයේ ආරම්භය, පැවතීම නොදැන, අද පවතින මනුෂ්‍ය සමාජය තුලින් උත්තර සොයන විට, මෙවැනි වටේ යාමක් හෙවත් අගමුල පැටලීමක් වේ. සූර්යයා ජීවය බිහි කලා යයි පටන් ගත් විට, මෙවැනිම අගමුල පැටලීමක් වී, සූර්යයා බිහිකලේ ජීවය යයි වටේ යාමක් වූ බව මගේ ද අත්දැකීමයි. සැබැවින් ම සූර්යයා යනු සරල ස්වාභාවික ක්‍රියාවලියක් තුලින් කරන ද්‍රව්‍ය ජනකයක් බව තහවුරු වේ. වචන හා සිතිවිලි කර්මයට අයත් නම්, ඒවා අද්‍රව්‍ය නිසා කෙසේ ද්‍රව්‍යමය එකක් වන ජීවය සකසනවා ද යන්න ගත් කල, ඉබේ පහලවීම වැනි මතයක් නැතුව අරුත් ගැන්විය නොහැක. වචන සම්පූර්ණ වූව ද, ඉබේ පහලවීම වැනි ක්‍රියාවලියක් සැබෑ පරිසරයේ නැත.

යුදෙව්-ක්‍රිස්තියානි-මුස්ලිම් විශ්වාසයට අනුව, අපේ ශරීරයේ කොටසක් නැවත පැලවී ජීවයක් බිහි වේ නම්, මෙතරම් සංකීර්ණ ජීවී රටාවක් බිහිවිය හැකි ද? මෙය ද දළුවක් සිටුවා අළුත් ජීවයක් හදනවා වැනි ය. ඒවා දළුව හිමි ජීවියා වීම අනුව කිසිදා වෙනස් නොවන දෙයක් විය යුතු ය. එවැනි දළුවකට දෙමව්පියන් අවශ්‍ය නැත.

නවීන විද්‍යාව ලෙස අධ්‍යාපනය තුලින් දෙන විශ්වාසය ගත් කල, ක්‍රියාවෙන් ම එහි ආදීනව දැක අනර්ඝ හිතළුවක් බව අත්දැක තහවුරු කරගන්න. ඉහත කී පුහු විශ්වාස ගැන කාලය වැය කිරීම නාස්තියක් වුව ද, එසේ කලේ අන්ධ විශ්වාසය තුලින් ඇත්ත ලෙස විශ්වාස කරන බහුතරයක් සිටින නිසා ය. අප අවට සැබෑ ලෝකයේ සිදුවන දෑ යොදා පරික්ෂා කල විට මේවා මෝඩයන් තම කුසගිනි නිවීමට මුදල් උපයන මග පෑදීමට ගෙතු කෙප්ප බව තහවුරු වේ.

දැන් සිංහලයන් හා මා එකඟවන තොරතුරු ගෙන, යම් ජීවියෙක් නැවත හෝ නැවත නැවත උපදිනවා ද, එසේ වේ නම් මෙලෙස දිගටම උපදින්නේ එකම වර්ගයකට අයත් ජීවියකු ලෙස ද යන බව විමසමු.  මේ ගැන සෙවීමට නම් මනුෂ්‍යයන් ලෙස බැලීම කල යුතු ය. ඊට කලින් ජීවීන් ගැන හදාරා, ඔවුන් සතු එම ජීවී විශේෂය, අනෙක් සියලු ජීවී වර්ග වලින් වෙන් කරන ගති ලක්ෂණ (සුදුසු වචනයක් නැති නිසා මෙය ගනිමි.) හඳුනා ගනිමු. ඒ තුලින් අන් ජීවී වර්ග හා සම ගති ලක්ෂණ ද, අන් ජීවීන් හා ගැටෙන ගති ලක්ෂණ ද, හඳුනා ගනිමු.  මේ ගැන විමතියක් ඇති නම් උදාහරණයක් දෙමි. සියලු ජීවී වර්ගයන්ට ම පොදු වූ, තම වර්ගය වෙන් කර හඳුනා ගැනෙන සුවිශේෂ ලක්ෂණයක් ලෙස තම වර්ගයා බෝ කිරීම නම් කල හැක. එනම් තම වර්ගය තුලින් ම මිස වෙනත් ආකාරයකින් එසේ වර්ගයා බෝ කිරීම නොවන බව පරිසරය තුලින් තහවුරු වේ. මෙය තහවුරු කල හැකි දත්තයකි. අනිත් ගති ලක්ෂණ සෙවීම ඔබට පවරමි. මම ඒ ගැන නොකියන්නේ නුසුදුසු නිසා ය.

අනාගතය කීම මම ඉවත දමන්නේ එය පේන කීමක් වැනි ක්‍රියාවක් නිසා ය. සිදුවීමට යන දේ තුලින් කිව හැකි වුව ද, අද මනුෂ්‍යයන් සතු හැකියාවන් ගත් විට එය දරාගත නොහැක. ඒ නිසා කලින් වූ සිදුවීම් තුලින් විග්‍රහ කරන විට, සුපුරුදු බවක් මෙන්ම තාත්වික බවක් දැනීම ඒ ගැන අවබෝධයක් ලැබීමට පිටුවහලක් වේ. මෙහි දී, මම කියන්නෙ අද ඉපදී ඉන්න ජීවියකු හා මීට පෙර ඉපදී මිය ගිය අයකු අතර ඇති සම අසම කම් තුලින්, නැවත හෝ නැවත නැවත උපදිනවා ද යන්න සෙවිය යුතු බවයි. මෙම ක්‍රමය අත්හදා බැලීමේ දී, සියලූම ජීවීන් ගෙන ඇත්ත නැත්ත සෙවිය හැකි වුව ද, ඒ ගැන කීමට බොහෝ වැදගත් තොරතුරු මුදාහැරීමට සිදුවන නිසා වැලකෙමි. මිනිසුන් වන අපට අපේ නැවත හෝ නැවත නැවත ඉපදීමක් වේ දැයි තේරුම් ගැනීම පහසු නිසා ඒ මගින් මේ ගැන හදාරමු.

අද මිනිසුන් යනු, එක ජීවී වර්ගයක්ම ද යන්න මේ සෙවීම් තුල දී අත්දුටු ප්‍රහෙලිකාවකි. ඒ මිනිසුන්ගේ හැසිරීම මත වර්ග කිරීමේ දී, කලින් කී "සුවිශේෂ ගති ලක්ෂණ" හඳුනාගත් විට, බොහෝ මිනිසුන් ගේ එම තොරතුරු වඩා ගැලපුනේ මිනිසුන්ට නොව වෙනත් සත්ව විශේෂයන්ටය. එහෙත් කැළෑ සතුන් ගත් විට, ඔවුන්ගේ අනන්‍ය බවක් "සුවිශේෂ ගති ලක්ෂණ" තුලින් දුටිමි. ඔවුන් වෙනත් ජීවීන් හා සම වීමක් හෝ මිනිසුන් තුල දුටු ආකාරය වැනි විපරිත බවක් නොපෙන්වීම අරුමයක් නොවේ. තිරිසනුන් ලෙස ජීවත්වීමේ දී, පණ රැක ගැනීම සමහර විට කෙස් ගසක ප්‍රමාණයෙන් යයි කිව හැක. එනම් තම ජීවය උපරිම ලෙස ක්‍රියාත්මක විය යුතුයි. මෙවැනි අභියෝගයක් අද මිනිසුන්ට නැත. බඩගිනි නම් පිනට ද කෑම ලැබේ. එය තිරිසන් ලෝකයට වළංඟු නොවේ. සමහර මතවාදීන් කියන්නා සේ, එක් වරක් උපත ලැබූ ජීවියෙකු මුහුණ දෙන සියලු අභියෝග වලට සාර්ථකව මුහුණ දිය හැකි ද යන්න අප තුලින් දැකිය හැක. අළුත් රියදුරකු හා පළපුරුදු රියදුරකු අතර වෙනස කොතරම් ද? එවැනි ඉගෙනීමට අවස්ථාවක් තිරිසනුන්ට නැත. සතුරා එන්නේ ගොදුරු කරගැනීමට මිස ඉගැන්වීමට නොවේ. බොහෝ සතුන්ගේ හැසිරීම ගත් කල, සතුරාට මුහුණ දී පළපුරුදු ගතියක් පෙන්වීම වැදගත් තොරතුරකි. ඉන් එහාට යාමට සතුන් ගැන සුවිශේෂ අවබෝධයක් අවශ්‍ය වේ. මිනිසුන් අතර බිහිවීම ගත් කල අදාල නොවූව ද, තිරිසන් සතුන් ගත් කල නැවත නැවත ඉපදීම වන්නේ තම වර්ගයා තුල ම බව පෙනේ. වඳ වීම හෝ බාහිර අවශ්‍යතාවයකට මෙහි වෙනස්වීමක් කෙරෙන බව තොරතුරු තුලින් දිස් වේ.


නැවත හෝ නැවත නැවත ඉපදීම හැදෑරීමට වඩාත් ම සුදුසු අපම ය. මෙහි දී, මිනිසා යන ජීවියා තිරිසන් සතෙකු ලෙස සිටි කල කෙසේ වී දැයි, අපට උරුම ගති ලක්ෂණ තුලින් හඳුනා ගත යුතු ය. මෙය කිරීමට මනුසතා මුලින් ම බිහි වූ පරිසරය (තැන) සොයා ගත යුතුය. මිනිස් වර්ග ගත් විට එකිනෙක වර්ගයට ආවේනික ගති ලක්ෂණ හැදෑරූ විට, බොහෝ මිනිසුන්ට එම මුල් අවදිය ගැන හැඟීමක් වත් නැති තරම් ය. බහුතරය මනුශ්‍යයන් හා එකට ජීවත්වීම හරහා මිනිස්බව ලැබුවන් බව පෙන්විය හැක. ඒ ගැන නැවත හෝ නැවත නැවත ඉපදීම තහවුරු කලාට පසු වැඩි විස්තර දෙමි. මෙසේ මනුසතා ගේ මුල් උරුමය සොයා ගත්විට, ඔවුන් හරහා ආවේනික ගති ලක්ෂණ සොයා ගතිමි. මනුෂ්‍යයන් බොහෝ දෙනෙකු ගත් කල, ඔවුන් හා ඊට පෙර මිය ගිය අය අතර තොරතුරු ගැලපීම බරපතල වැඩක් වුව ද, ඉහත කී මුල් මනු ජීවීන් අතර ඇති සුවිශේෂකම නිසා ම, මෙම ගැලපීම ඉතා පහසු විය. එම කොටස මම දන්නා සිංහල යයි හඳුන්වන ජන කොටසට අයත් වීම, මේ කාර්යය පහසු කලා. ඔවුන් ගැන හදාර ගත් තොරතුරු අනුව, අළුතින් බිහි වූ අය හා ඊට කලින් මිය ගිය අය අතර තිබෙන සම බව, හා අන් අය හා ඇති විෂම බව ගත් කල, අළුතින් බිහි වූ අය යනු ඊට කලින් මිය ගිය අය ම විය යුතු බව තහවුරු විය. මේ සඳහා, මට සමීප ව සිට මිය ගිය අය හා මා අතර බැඳීම, ඉතාමත් පෞද්ගලික වීමත්, අළුතින් බිහි වූ  විට කිසිදු ආකාරයකින් එම බැඳීම ගැන දැන ගැනීමට අවස්ථාවක් නොවීමත් තුල, සැකයකින් තොරව නැවත උපත තහවුරු විය. ඒ තුලින් මා කලින් පැහැදිලි කල අවතාරය කලින් අයගේ ම අවතාරය ද යන්න දැඩි ලෙස පරික්ෂා කලේ, නෑ හිතමිතුරන් හරහා රහසිගත ව තහවුරු කරවීමෙනි. ඔවුන් සිතන විදිය එක ම වීමත් වැදගත් දෙයකි. තවත් විශේෂ දෙයක් වන්නේ, කලින් ජීවිතයේ තාරික අත්දැකීම් කිසිවක් නැවත උපතට පසු නොපෙන්වීම ය. අළුත් තාරය තුල හැසිරෙන විදිය ද තව බොහෝ තොරතුරු හෙලි කලා. මේ සියල්ල කීම මගේ අදහස නොවේ. ඔබත් සිංහල ජන කොටසට අයත් නම්,  බොහෝ දුරට ඔබ ද එවන් නැවත උපතක් ලැබුවෙකු සෙවීමෙන් මේ බව තහවුරු කරගැනීම අත්හදා බලා දත හැක.

ඔබට මා කල සියලු දේ කීමත්, ගිය මග යාමත් කාලය වැයවෙන නිශ්ඵල ක්‍රියාවකි. ඒ මම ආ තැනට ඔබ නොපැමිණ මම කියන දේ ගැන හැඟීමක් ඇති කරගැනීම දුෂ්කර නිසා ය. මා සතු හැකියාවන් තුල ඒකීය බවක් ඇත යන හැඟීම, මිනිසුන් හා ගැටීම තුලින් ප්‍රායෝගිකව තහවුරු වූ දෙයකි. කෙසේ වෙතත්, මම සොයාගත් දේ මත, පහසු මගකින් නැවත හෝ නැවත නැවත ඉපදීම හැදෑරීමට මගක් කියමි.

මම කලින් ලිපි තුලින් තාරය හා අවතාරය ගැන කරුණු හෙළි කලෙමි. තාරය දෙමව්පියන්ගෙන් ලැබෙන දෙයකි. අවතාරය එසේ නොවන්නක් බව කියමි. එය ස්ථීර නිපැයුමක් බව තහවුරු කලෙමි. මෙහි දී, තාරය ද ඔබ දෙමව්පියන්ගෙන් ලැබුවක් වුව, ඔවුන් ලැබූ තාරයන්ට දායක වූවේ ඔබ කලින් දැරූ තාරයක් විය හැකි නිසා, ඔබේ තාරය ද ඔබ කලින් දීපු එකක් නැවත ගත්තා විය හැක. සිංහලයන් ගත් කල නැවත ඉපදීමක් පමණක් නොව නැවත නැවත ඉපදීමත් ඉතා ළඟ සම්බන්ධයක් ඇති කිහිප දෙනෙකුගේ සබඳතාවය තුලින් ගොඩ නැගෙන බව තහවුරු විය. ඔවුන් අතර ඉතා ළඟ මිතුරු බවක් පැවතීමත්, අන්න්‍යෝන්‍ය ගණුදෙනුත් නිසා, පෙර ඉපදීම් පමණක් නොව අනාගත ඉපදීම ද තහවුරු කල හැකි ය.

සිංහලයන් සතු ස්ථීර බව, සීමා වූ යාළු මිත්‍රකම හා සමාජ සම්මත නිසා, නැවත හෝ නැවත නැවත ඉපදීම හැදෑරීමට ඉතා පහසු ය. තමා වටා ඇති නෑ යාළු මිත්‍ර පොකුර තුල ම ඉපදීමත්, ඒ තුල ම මරණයක් වීමත්, මේ ඉපදීම කවුද යන්න තහවුරු කරනවා. දරුවකු වීම ලෙහෙසි නැත. තමන්ගේ මෙන් ම දෙමව්පියන්ගෙ ගති ලක්ෂණ ගැලපිය යුතුය. නොඑසේ නම් අකල් මරණය වුව සිදුවේ. සිංහල හැසිරීම් රටාව ගත් කල උදව් උපකාර ගන්නේ ද සීමිත නෑ යාළු මිත්‍ර පොකුර තුල ම බව පෙනේ. එසේ නම්, තමන්ට වාසයට නිවසක් නැති විට යන්නේ, තමන් දන්න කියන තැනකට නේ ද? සිංහලයන් ඉපදීම සඳහා ද තෝරා ගන්නේ දන්න කියන අය බව තහවුරු වේ. එවැනි අය නැති තැන, අමුත්තන්ගෙ ළඟ ඉපදීම කොතරම් අස්ථීර සිදුවීමක් ද යන්න වෙනත් සමාජ තුලින් දැක ගත හැක.

නැවත උපතක් ඇති බව තහවුරු කිරීම අපේ අවතාරික ගති ලක්ෂණ සැසඳීමෙන් කල හැක. තාරික බලපෑම් අනුව වන වෙනස්කම් හල විට, පූර්ණ අවතාරික ගැලපීමක් ඇති බව තහවුරු වේ. ඉපදුන පරිසරයේ අත්දැකීම් වලට බාහිර වූ හැසිරීම් ගත් කල, මෙම ගැලපීම තවත් සවිමත් වේ. මා සතු සමහර හැකියාවන් දෙමාපිය හත්මුතු පරම්පරාවේ ම නොතිබීම මට මහත් කුහුලක් ඇති කලේ කුඩා කාලයේ ම ය. ඒ ඇයි දැයි සොයා ගිය ගමන කෙළවර වූයේ නැවත හෝ නැවත නැවත ඉපදීම මුළුමණින් ප්‍රත්‍යයක්ෂ කර ගෙන ය.


තම තමන්ගේ අවතාරය, තමන්ගේ යයි කීම තාරය තමන්ගේ යයි කීමට සම ය. තාරය දෙමව්පියන්ගේ ද්‍රව්‍යමය මිශ්‍රණයකි. ප්‍රබල අවතාර හිමියන්, ඊට අමතර ව දෙමව්පියන් හරහා අවශ්‍ය දෑ ගෙන, ඊට අමතර ව තමන්ට ආවේණික වූ කොටස් ද බිහි කරති. මෙය දොළදුක තුලින් හෙළි වේ. එහෙත් අවතාරය අපට ලැබෙන විදිය ගතහොත්, එය එක්තරා සුවිශේෂ බෙදීම් රටාවකට ඇරඹෙන ඒකීය නිපැයුමකි. එනම් හිමි අයගේ ආරම්භක ගති (අවතාරික පදනම) ඒ තුල අන්තර්ගත වන අතර, අපට වෙනස් කල නොහැකි බව තහවුරු වේ. අප කරන්නේ ඒ තුලින් කරන තේරීම් හරහා අළුත් දෑ එකතු කිරීම හා එකතු කල දෑ ඉවත් කිරීම ය. මේ අතරේ, අපේ දැනුම ඇතිව හෝ නැතුව අපේ අවතාරික පදනම වෙනස් කරන බව සිහි කල යුතු ය. මෙම අවතාරික බැඳීම, නිපයන හිරු සමඟ දිගට ම පවතින බව ක්‍රියා තුලින් ප්‍රත්‍යයක්ෂ වේ. මේ ක්‍රියාවලියේ සංකීර්ණ බව නිසා නොකීව ද, මෙම වැදගත් සම්බන්ධතාවය සිහි කලේ, අප යනු දඩාවතේ හෝ ඉබාගාතේ යන, එහෙමත් නැත්නම්, ඕන ඕන වෙලාවට තැන තැන ඉබේ පහලවන දෙයක් නොවන බව කීමට ය. මා කියන දේ පැහැදිළි කර ගැනීමට, මිනිසකු වී වෙනත් සතෙකුගේ හැසිරීම ගැනීම උත්සාහ කර බලන්න. සැබැවින් ම, අප සැම එක්තරා රාමුවක් තුල නිශ්චිත කාර්යකට බැඳි ජීවීන් බව අපේ හැසිරීම සනාථ කරයි. මේ ටික කීවේ සුවිශේෂ ජීව ගති ලක්ෂණ ගත් කල, මිනිසුන් බොහෝ දෙනාගේ අවතාර නිපැයුම මිනිස් ගති ලක්ෂණ නොවන බව ප්‍රත්‍යක්ෂ වන නිසා ය.

ඉහත කී තොරතුරු වලට අනුව, ඔබ සොයාගන්නා ඔබේ ම ගති ලක්ෂණ තුලින් ඔබ මනුෂ්‍ය නොවන බව තහවුරු වේ නම්, එය ප්‍රශ්ණයක් කර නොගන්න. සැබැවින් ම, මිනිසුන් වූයේ ඊට පෙර වෙනත් සතුන් ලෙස බිහි වී ඉදිරියට ගිය අවතාර බව පසුගිය ලංකා සවාරියේ දී හමු වූ සැබෑ මිනිසුන් තහවුරු කලා. මා කතා කරන්නේ මිනිසුන් ලෙස මුලින් ම බිහි වූ අයගේ අවතාර ගැන ය. මේ දත්ත, පෙර අවස්ථාවක කී සිංහලයන් බිහිවූ ආකාරය කියන ලිපියේ ඇත. නැවත තහවුරු වීම කොතරම් අගේ ද?

ජීවීන් සියල්ල ම ඉතා වැදගත් සංකීර්ණ පද්ධතියක අත්‍යාවශ්‍ය කොටස් නියෝජනය කරන බව සිහි තබා ගන්න. එයිනුත්, මනුෂ්‍යයකු වූ ඔබට හිමි වී ඇති අවස්ථාව තුලින් නිසි ප්‍රයෝජන නොගත්තොත්, නැවතත් මුල සිට පටන් ගැනීමට සිදුවිය හැක. ඒ ඔබ වැරදි තේරීම් තුලින් ඔබට හිමි නියෝජනය නොවේ නම්, ඔබ එකතු කල සියලු දෑ ශුන්‍ය කර, ඔබෙන් වන හානිය නැවතිය හැකි හිරු නම් බාහිර බලයක් තිබීමත්,  ඊට සරිලන ක්‍රමවේදයක් පැවතීමත් ය. මෙම උපක්‍රමය යොදා ගත් බවට අතීත සාක්ෂි එමට ය. මෙය දෙමාපියන් විසින් දරුවන් පන්නා දමා නැසීමට හැරීම වැනි දෙයක් වුව, අවතාරය යනු අනර්ඝ නිපැයුමක් ලෙස ගත් කල, කුණු කසල සෝදා හැරීමක් වැනි ය. එකම ප්‍රශ්ණය නම් තමන් සතු සියලු සම්පත් අහිමි වී නැවත සතෙන් සතේ එකතු කිරීමට පත්වීම වැනි දෙයක් වීම ය.

ඔබ කරන කියන දේ අනුව ද, මරණෙන් පසු ඔබට අත්වන හිරුකම (ඉරණම) ද කිව හැකිය. මේ ගැන පසුව ලියමි. ඔබ නැවත ඉපදීමේ දී, ඉපදෙන පරිසරයට අනුව තේරීම් කර නව උපතක් ලබන බව තහවුරු වේ. උදාහරණ ලෙස සතුන් මරා කන සමාජයක උපදී නම්, ඊට සරිලන කෲර ගති ලක්ෂණ උකහා ගනී. අද සිංහල කතා කරන බොහෝ අය, මිනිස්කම දුකක් ලෙස දැක නිවීමට උත්සාහ කරන නිසා, උපදින දරුවා ද ඊට ම සරිලන ගති ලක්ෂණ ඇතිව උපදී. එනම් තම හැසිරීම තුලින්, තමන්ටත්, දෙමව්පිය සමාජයටත් මිනිස්කම දුකක් ලෙස දැක නිවීමට උත්සාහ කරන ක්‍රියා ම කරන්නේ ය. මෙය අද සමාජය තුලින් පිළිබිඹු වේ.

මිනිසුන් වී තිරිසන් සතුන් ද උපදී. ඒ සියලු ජීවීන් බිහිවන ආකාරය තුල ඇති පොදු ක්‍රියාවළිය වන දෙමාපියන්ගෙන් පිටපත් කිරීම ය. මේ අතරේ තම ගති ලක්ෂණ වලට සරිලන යම් කොටසක් වේ ද, එය උකහා ගැනීම ද, තමන්ට අනවශ්‍ය යයි හැඟෙන දෑ වලට අඩු අවධානයක් දීම ද වේ. කෙසේ වෙතත්, තාරික රාමුව තුල ඇති අත්‍යාවශ්‍ය අංඟ එසේම රැඟෙන යාමක් වේ. උදාහරණ ලෙස සුනඛයකු වී සිට, මිනිසකු වී නම්, දෙමව්පියන් සතු ගති ලක්ෂණ අතර පොරකෑම ඇති නම්, එය තම ගති ලක්ෂණයක් ද වන නිසා පූර්ණ ලෙස උකහා ගැනේ. දෙදෙනෙකුගෙන් එකෙක් හැදීමේ දී අතහැරීමක් ද කල යුතු ය. මිනිසුන්ට ම ආවේණික දැනුම වැනි ගති ලක්ෂණ අත හරින්නේ තමන්ට අනවශ්‍ය නිසා ය. අන්තිමට, සිංහල මිනිසුන්ට හිමි වටිනා දැනුම අහිමි වී අද ඉන්න පහලම තලයට වැටීම සිදු ආකාරය මෙතුලින් දිස් වුව ද පසුව ඒ ගැන ලියමි.

මෙහි දී මා සොයාගත් තොරතුරු අනුව, ඉපදීම, නැවත ඉපදීම පමණක් නොව නැවත නැවත ඉපදීම ද පාරිසරික දත්ත තුලින් තහවුරු වේ. මෙහි ඇති වැදගත්කම, සැබෑ ලෝකය තුලින් සියලු ජීවී වර්ගයන්ට අයත් ජීවීන්ගෙ පැවැත්ම තහවුරු වීම ය. මෙහි දී මිනිසුන් අතර මෙන් ම ජීවි වර්ගයක් තුල ද, එකිනෙකාට වෙනස් ගති ලක්ෂණ හදාරා, නැවත ඉපදුන ජීවීයා හා මිය ගිය එකෙක් ඌ ම බව පෙන්විය හැක. මෙහි අන්තයට ගිය විට, ජීවීන් බිහි වූ හැම ආකාරයක ම පැවැත්ම ඔවුන් තුලින් දැකිය හැක. මෙහි දී, ආදී සිංහලයන්ට, තමන් නැවත උපදින තැන, වෙලාව, දෙමව්පියන් හා තම ස්වරූපය තීරණය කිරීමේ හැකියාව තිබුනා යයි බොහෝ කලකට පෙර ලංකාදීප පත්‍රයට වෙද මහතෙකු ලියූ ලිපිය කියවීම මතක් විය. එදා හුදු ආස්වාදයට කියවූ දෙයක් කොතරම් සැබෑ දැයි අද ප්‍රත්‍යයක්ෂ ව දැනීම කොතරම් අඟනේ ද?

මෙහි දී තවත් වැදගත් යමක් කිව යුතු ය. එනම් තාරය පමණක් ඇති, බාහිර අවතාරයකට අනුව හැසිරෙන ජීවීන් ය. එය පැවැත්ම උදෙසා තම ජීවයේ අනුපිටපත් වටකර තබා ගැනීමට සමයි. එවැනි තාර නැවත බිහිවීම බාහිර අවතාරයේ අවශ්‍යතාවය මත පමණක් රඳා පවතී. මෙය සුළු එකතුවක් වුව, කාලගුණික විපර්යාස හමුවේ සුදුසු තාරය තෝරා බේරා ගත නොහැකි ජීවීන්, මෙම උපක්‍රමය නිතර යොදන බව තහවුරු වේ. එවන් අනුපිටපත් නැසීමට එරෙහි වීමක් නොදක්වයි. සැබෑ ජීවීන් පණ රැකීමට දන්න ශිල්ප සියල්ල ම දමන බව අත්හදා බලා දැන ගත හැක.

ඉතා සංකීර්ණ වූ ද, මිථ්‍යා මත තුලින් වැසී ගියා වූ ද, මෙතෙක් පරිසරය තුලින් පෙන්වීමට නොහැකි වූ ද, නැවත ඉපදීම සැබෑවක් ලෙස මෙසේ ලියුව ද, එය සුළු විස්තර කිරීමක් බව සිහි කරමි. ඊ ළඟට ලියන කොටස තුලින් මිනිසුන්ට අදාල වන තොරතුරු ටිකක් හෙළි කරමි.

No comments:

Post a Comment